英語圏最大の電子掲示板Redditの『野球板』『エンゼルス板』より

大谷翔平をネタにしたエンゼルス地元紙の風刺画に対する海外の反応



スポンサードリンク

英語圏最大の電子掲示板Redditの『エンゼルス板』
『なんという第1面』
reddit.com/r/angelsbaseball


英語圏最大の電子掲示板Redditの『野球板』
『ロサンゼルスタイムズ紙のエンゼルス特集号』
twitter.com


ロサンゼルスタイムズ紙のMLB担当記者 - Bill Shaikin
「1枚の画は1000の言葉より雄弁に語る」
twitter.com


※クリック/タップで別ウインドウで開く


Trot (エンゼルスファン) Oh fun we get made fun of by our own local paper now
(おやおや見てください、ついに我々は地元の地方紙にまでからかわれるようになりましたよ)

sofastsomaybe In case y'all were wondering, the headline article of this Angels "preview" is "Moreno creating the path for an [Ohtani] trade". Fuck Dylan Hernandez, and fuck the LA Times.
(念のために言っておくと、このエンゼルス特集号の見出し記事は「[大谷のトレードの道を切り開いたモレノ」だそうです。 ディラン・ヘルナンデスまじファックだね、LAタイムズもまじでファックだね) ディラン・ヘルナンデス:LAタイムズのコラムニスト

mcnuggets83 (エンゼルスファン) I hate it, but like it at the same time.
(これを嫌いたい自分がいる一方で、これを好きになってしまう自分がいる)

mnikolaevna (エンゼルスファン) I only recognize rendon. Who’s the other three?
(レンドンはわかるけど他は誰や?)

JaWoosh (エンゼルスファン) From left to right I'm guessing Rendon, Fletcher and Trout, but not sure who the floating guy on the right is
(左から右にレンドン、フレッチャー、トラウトだと思うが、右で浮いている男は誰かわからんな)

robble_bobble (エンゼルスファン) Doesn't really look like him, but by context it's gotta be Nevin right?
(似てはいないけど、文脈から言ってネビン監督じゃねぇかな)

Spatsnation (エンゼルスファン) I agree it’s gotta be Nevin.
(同意、フィル・ネビンで間違いない)

Millennial Falcon (エンゼルスファン) So the Angels are going to fly to new heights with Ohtani carrying them in 2023? Sign me up!!
(ははぁ~ん、さては "エンゼルスは2023年に大谷と共に新たな高みへと羽ばたく" ということを示唆しているんだな? ワイも応援するで!!)

Meatbag96 (アストロズファン) I will interpret this as Ohtani being weighed down by his team
(これが示唆しているのは "大谷が他のチームメイトに足を引っ張られている" では?)

Kaydom1993 (ファン) I interpreted it as Ohtani carrying the team.
("チームを一人で背負う大谷" だろ)

Tafcar1 I interpreted as the team trying to keep ohtani from flying away to a new team
("他のチームに移籍しようとする大谷をチーム全員で必死に引き留めている" ということを示唆しているのかもしれない)

Daniel Warren Ohtani is ready to soar to new heights, however, his untalented teammates hold him back. Artie presided over the whole debacle.
(これが示唆しているのは "大谷は新たな高みへと羽ばたく準備ができているが、彼の残念なチームメイトがそれを引き止めようとしている。そしてこれらを含めたすべての失敗の責任はオーナーのアルテ・モレノアーティにある" だよ)

That’s not 1000 words.
(おや、1000の言葉どころか107字で足りたぞ)

akaghi (メッツファン) Ohtani carrying the team before flying out east?
(東に、厳密にいえばニューヨークのある北東部に向かって飛び立とうとしているのでは?)

beer_down (ドジャースファン) *30 miles northwest
(東に、厳密にいえばニューヨークのある北東部 北西部に、厳密にいえば30マイル北西にあるドジャースタジアムに向かって飛び立とうとしているのでは?)

GoatLegRedux (ジャイアンツファン) *330 miles
(30マイル北西にあるドジャースタジアム 330マイル北西にあるオラクル・パークに向かって飛び立とうとしているのでは?)

*:アスタリスクは一般的にスペルミスなどの打ち間違え時に間違えを訂正するときに使われる。

例)
Jo: Have to see the doctor tomorrow, for an anal exam.
Jo: *annual!!!
(※exam=試験/検査)

ネット上では「それは間違いで正しくはこうですよ」「そうじゃねぇこうだ」といった使われ方もする

akaghi (メッツファン) The jet stream points east though.
(だが待ってほしい、アメリカ上空には「ジェット気流」という強い西から東に吹く風が)

Demetrios1453 (パドレスファン) Pulling up Google Maps, given their position behind home plate, with the kite flying from left to right, it's basically heading due south. So Ohtani to the Padres, it seems...
(だが待ってほしい、凧はホームプレートの後ろに位置しており左から右に飛飛び立とうとしているしている。Googleマップと照らし合わせるとどうやら真南に向かっているようだ。その先にあるのはサンディエゴ...どうやら大谷はパドレスに向かっているようで)

spyson (エンゼルスファン) Everyone looks at Ohtani and thinks he's just a goofy good natured guy and he is, but underneath that smile the guy has a kobe-like competitive streak.
(大谷さんって愛嬌のある陽気な人に見えて、いや実際その通りではあるんだけど、その笑顔の下にコービー・ブライアンと同じような猛烈な闘争心を隠しているお人だからねぇ、出て行こうとするのも仕方がないというか)

Bigdoga1000 (オリオールズファン) You could see it when he won the WBC
(今回のWBCで日本が優勝した時の大谷の喜びようからも彼の勝利への執着が見て取れるよな)

Big_ol_Bro (レッズファン) He's an elite competitor. I remember watching trout vs ohtani in the WBC, trout gave Shohei a friendly nod, and shohei simply had the look of someone totally locked in and ready to delete whoever was in the box.
(大谷は闘争心の面でも球界トップレベルだからな、今回のWBCのトラウト対オオタニでもそれを改めて認識させられたよ。打席に立ったトラウトが大谷にうなずいて会釈をしていたけど、大谷は次の瞬間には投げることだけに完全に集中、相手が誰であれ絶対に排除するっていう顔になっていた)

Tallywashere (エンゼルスファン) Damn, this is a cool drawing kudos to the artist but man this is tiring.
(これは一本取られたねと絵師を賞賛したい、でもいい加減この手の "大谷を必死に引き留めようとするエンゼルス" ネタにはウンザリでござる)

TBLvl4 (ブレーブスファン) The way everyone has been bashing the Angels has honestly made me feel bad for them and their fans. Hoping they can finally turn it around and maybe re-sign Ohtani
(ここ最近のエンゼルスに対する皆の叩きっぷりを見ていると正直エンゼルスと彼らのファンが気の毒になってきたよ。 今年こそエンゼルスが事態を好転させる年であることを、大谷と再契約できることを彼らのために願うよ)

BNKalt It’s weird because no one hates the team / fans, and everyone wants to see them do well. It’s just like, we can’t.
(別にファンが嫌われているわけでもチームが嫌われているわけでもないんだけどねぇ、それどころか皆エンゼルスには頑張って優勝してほしいとさえ思っている。でもエンゼルスをネタにせずにはいられないのだ)

God_Damnit_Nappa (エンゼルスファン) I don't get why we get so much hate. The Mariners were far worse for more longer, wasted more talents
(なんでや、 マリナーズの方がもっとずっと成績が酷いしエンゼルスよりも多くの才能を浪費したやろ!)

BNKalt The Angels had the 2 WBC finalist captains, who both were very good in the tournament (plus Ohtani won MVP) along with multiple other great outings from other guys on the roster (Sandoval but also Fletcher); yet their fans incurred an untold amount of psychological damage the whole way
(WBC決勝に勝ち進んだ米国代表と日本代表のキャプテンがいて(しかも両方とも大会を通して大活躍、大谷に至ってはMVPを獲得)、メキシコ代表やイタリア代表に大きく貢献したサンドバルやフレッチャーなんかもいるのに、エンゼルスファンは毎年計り知れないほどの精神的ダメージを受けているとか信じられます?)

Jcoch27 (エンゼルスファン) This is my favorite sub but it's unbearable at times.
(ここ『野球板』はRedditの板の中でも私のお気に入りの板なんですが、時々耐えられなくなります)

スポンサードリンク

英語圏最大の電子掲示板Redditの『エンゼルス板』
『エンゼルスに対するヘイトにはもうウンザリ』

確かに私もここしばらくの間はエンゼルスに対して非常に悲観的な見方をしていた。アルテ・モレノがチーム売却を撤回した時には「エンゼルスの試合のボイコットしよう」なんてスレまで立てた。はいそうですその通りですよ、過去数年間のエンゼルスのダメっぷりは我々に対する批判と非難を正当化するのに十分なものだってのはわかってますよ。

でもそれにしたって最近のエンゼルスに対するヘイトはやり過ぎだろ。WBCで大谷とトラウトが出てくるたびに「彼らもようやく意味のある試合に出れたな!」だの「WBCが終わったらまたエンゼルスに収監されるなんて可哀そう」だの...

そんなの百も承知だっての。それとトラウトがプレーオフで戦ったのは3試合しかないと指摘してくれた放送局の皆さん、画期的な分析どうもありがとうございました、気付きたくなかったことに気付かせてくれて感謝の念に堪えません。

アルテ・モレノに対する憎しみと同じくらいに、他球団のファン/メディア/アナウンサーに黙ってくれと思う気持ちと同じくらいに、私はエンゼルスに優勝してもらいたいと強く思っている。エンゼルスまじ頑張って!
reddit.com/r/angelsbaseball


chimaj21 (エンゼルスファン) I was so happy to see our boys face off against one another to end the WBC.
(WBCの最後を俺たちの大谷とトラウトが締めくくったのを見て私は本当に嬉しかったんだ)

Then social media ruined it by all the “Angels are wasting their talents” malarkey.
(でもそんな気分も試合後にソーシャルメディアで見た「エンゼルスは才能を無駄にしている」といった悪口によって台無しになったよ)

sakura-saku (エンゼルスファン) Do you know what the Japanese are saying about Trout playing in the WBC?
(WBCでプレーするトラウトについて日本人が何と言っていたか知っているかい?)

They call him "on parole".
(「仮釈放中」だってよ)

Jloadin_21 (エンゼルスファン) feel the same way watching the WBC, winning a playoff series this year would shut everyone up.
(私もWBCの間ずっと君と同じ気持ちだったよ、だが今年優勝すれば誰もが口を閉ざすはずだ)

breakfast_cats (エンゼルスファン) Yup it sucks. But it's not going to stop until we start winning. So let's end it this year.
(ほんと最悪だよな。でも俺たちが優勝するまでこのネタ扱いは止まらないと思う。というわけで、今年こそ連中の戯言を終わらせてやろうじゃないか)

TheRealWeedAtman (エンゼルスファン) I've been MIA this year. Has there been any significant roster moves to make us believe it won't be more of the same this year?
(最近野球から離れていたんだけど、今年は今までのエンゼルスとは違うと思わせてくれるような大きな動きはあったかい?)

breakfast_cats (エンゼルスファン) Yes, they've loaded up quite well in major league depth in pretty much every aspect of the team this offseason.They signed Tyler Anderson to add to an already solid starting rotation. They acquired Gio Urshela, Brandon Drury, and Hunter Renfroe to fill out the lineup. And they signed Carlos Estévez and Matt Moore to bolster the back end of the bullpen.
(あったぞ、エンゼルスはこのオフシーズンの間にあらゆる方面を補強した。すでに十分頼りになる先発投手陣にタイラー・アンダーソンが加わったし、下位が残念過ぎた打線にはジオバニー・ウルシェラとブランドン・ドゥルーリーとハンター・レンフローが加わったし、リリーフ投手陣を支えるカルロス・エステベスとマット・ムーアという頼もしい助っ人も加わった)

None of those guys are big flashy names but each one has a track record of being a solid, quality major leaguer. The reason this season feels different is because what we usually do is sign one big name superstar and then dumpster dive to fill out the rest of the roster
(いずれも煌びやかなスター選手というわけではないがそれぞれ堅実で質の高いプレーをする実績を持っている。今シーズンがいつもと違うと感じる理由もそこだ、いつものエンゼルスだったら有名なスーパースターを1人獲得するだけで本当に補強しなければならないところに金を使わなかっただろう)

this time we spread the money around to make sure we have quality players at every position, as opposed to just Trout, Ohtani and a bunch of AAAA guys. And we are much more equipped to handle an injury to a key player.
(だが今回は全てのポジションで質の高い選手を確保するために資金を分散させた。今年の俺たちはいつもの "トラウトと大谷とマイナーリーグ以上MLB未満の仲間たち" ではない、しかも主要選手の負傷に即応できるだけの選手層の厚みも持つに至ったからな)

TheRealWeedAtman (エンゼルスファン) Thanks for the great response. Looking forward to opening day
(素晴らしい答えをありがとう、開幕戦が楽しみになってきたよ)

英語圏最大の電子掲示板Redditの『エンゼルス板』
『大谷、エンゼルスでワールドシリーズに出場し勝ちたいと述べる』
reddit.com/r/angelsbaseball


ロサンゼルスタイムズ紙の記者 - Sarah Valenzuela
WBCでの経験が彼のFAの判断に影響を与えたかどうか尋ねられた大谷翔平:

「特にそんなことはありません。それよりエンゼルスで優勝リングが欲しいです、WBCでの経験はその気持ちを強くさせました。エンゼルスでワールドシリーズに出てそこで勝ちたいなとしか思っていません。開幕まで1週間あるのでそれまでにしっかりと体調を整えて出来る限り最高の状態にしたいと思います」
twitter.com


YoChristian (エンゼルスファン) most people are afraid to say it but here's Sho just being a real one and saying it outright.
(ワールドシリーズ優勝宣言なんて大半の人はビビって出来ないのに...さすが大谷! おれたちにできない事を平然とやってのける)

natural_disaster0 (エンゼルスファン) LETS GOOOOOOOO

dredpiratewesley113 (エンゼルスファン) Sho-time, baby!!!

TurdleBoi_69 (エンゼルスファン) wat a hero. i believe
(さすが俺たちのヒーローや、ワイも信じるで!)

JimHeuer40 (エンゼルスファン) Hopium!!! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
(ホピウムがみなぎって来ました!) Hopium:希望を意味する "Hope" と薬物を意味する "Opium" を組み合わせた造語。バラ色の妄想(現実逃避)をもたらすアヘンのような作用を持つ架空の薬。希望という名のアヘン、根拠のない希望

Copium:対処するを意味する "Cope" と薬物を意味する "Opium" を組み合わせた造語。辛い現実を乗り切るために服用する架空の薬。辛い現実から目を背けるために自分自身につく嘘

エンゼルスファンは3月頃からホピウムを吸引しはじめ8月頃からコピウムを吸引する

spooky_ed (エンゼルスファン) I am experiencing high levels of hopium.
(ホピウムが止め処なく流れ込んでくるのが実感できる!!!!!)

An-Old-Bear (エンゼルスファン) Can never get enough hopium! :)
(もっとだ、もっと俺たちにホピウムをくれぇ!)

Avix_34 (エンゼルスファン) Hopium is strong with everyone here.
(エンゼルスファンのホピウムメーターが急上昇しておる)

Zoulogist (エンゼルスファン) Turns out, Ohtani huffed the most hopium among us
(まさか大谷が我々の誰よりもホピウムをキメていたとは)

ScottyD82 (エンゼルスファン) I AM SO ROCK HARD RIGHT NOW
(大谷のこの言葉に興奮が押さえきれません、すでに私の股間もバッキバキです!)

uphillbrevity (エンゼルスファン) Shohei putting it out there to manifest this into reality. He’s aiming high. I think it’s a good thing to state publicly. It sets the expectations he has for himself and the Angels.
(大谷はそれを現実にするためにわざわざ口に出したのだろう。その高い志を宣言したのはいいことだと思う、彼自身とエンゼルスを追い込む意味で)

megjake (エンゼルスファン) I think him and Trout are probably both hungrier than ever for October baseball now. Loup, Rengifo, Sandoval, Urshela as well. I’m missing some but I can’t remember.
(たぶん大谷とトラウトは今まで以上にプレーオフ進出に熱意を燃やしているんだろうな。同じく今回のWBCに参加したループ、レンヒフォ、サンドバル、ウルシェラも ...他にもいたけど思い出せねぇや) WBCに出場したエンゼルスの選手:

大谷翔平 (日本)
マイク・トラウト (アメリカ)
パトリック・サンドバル (メキシコ)
ジオバニー・ウルシェラ (コロンビア)
デビッド・フレッチャー (イタリア)
ハイメ・バリア (パナマ)
ホセ・キハダ (ベネズエラ)
ザック・ワイス (イスラエル)
ルイス・レンヒフォ (ベネズエラ)

boosted5O (エンゼルスファン) If trout can stay healthy and they get a tiny bit of production from others they could actually make the playoffs, no?
(トラウトが怪我をしなければ、そして他の選手が最低限の仕事をしっかりしてくれればプレーオフも夢じゃないやろ)

Kemeko_ (エンゼルスファン) I have been an Ohtani fan since the days of Japanese professional baseball. I started rooting for the Angels after Ohtani moved to MLB, and now I am completely captivated by Ohtani playing for the Angels. I sincerely hope that the Angels will win.
(私は日本プロ野球時代からの大谷のファンだ。大谷がMLBに移籍してからエンゼルスを応援するようになり、今ではエンゼルスでプレーする大谷に完全に魅了されている。エンゼルスの勝利を心から願っているよ)





スプリングトレーニング2023の順位:
mlb.com 日本プロ野球の春季キャンプに相当するスプリングトレーニングではMLB30球団が2つに分かれ、東海岸のチームはフロリダ州(グレープフルーツリーグ)で、西海岸のチームはアリゾナ州(カクタスリーグ)でオープン戦を行う。

2023/03/27時点でエンゼルスは16勝11敗で15チーム中2位と好調